Wandelaars die maandagochtend stipt om 10.00 uur startklaar zaten om zich in te schrijven voor de Nijmeegse 4Daagse, kregen te maken met foutmeldingen.
Het gaat om de aanmeldingen van de tweede inschrijfperiode. Deze is bedoeld voor lopers die nog geen volledige 4Daagse hebben volbracht. De technische problemen zouden veroorzaakt zijn door drukte. “Er staan veel mensen in de wachtrij, daardoor is er een grote druk ontstaan van de wachtrij naar de ‘Mijn 4Daagse’-omgeving, waardoor veel mensen een foutmelding kregen”, stelt een woordvoerder van de Nijmeegse 4Daagse. Problemen met de hoeveelheid servercapaciteit worden vooralsnog uitgesloten. Blijf in de browser? De problemen zouden zijn opgelost, maar Omroep Gelderland krijgt nog steeds berichten van wandelaars die problemen met de inschrijving ervaren. Op social media adviseert de organisatie om de pagina te verversen. “Belangrijk is dat mensen in dezelfde browser blijven en vanuit daar opnieuw de wachtrij ingaan”, legt de woordvoerder uit. “De computer onthoudt dan waar je in de rij stond, dus in principe kom je terug op dezelfde plek. Het kan helpen om op F5 te drukken, maar dat werkt niet altijd.” Sommige potentiële deelnemers moesten opnieuw inloggen om de inschrijving te voltooien. “Daardoor sloot je weer achteraan in de rij.” ‘Voldoende startbewijzen’ Lukt de inschrijving wel voor wie achteraan moest sluiten? “We snappen dat mensen die angst hebben, maar we gaan ervan uit dat er voldoende startbewijzen zijn. Al kunnen we niet uitsluiten dat er mensen achter het net vissen”, vertelt de woordvoerder. Ook vorig jaar waren er problemen met de inschrijving. De 4Daagse werkt dit jaar met twee online inschrijfperiodes. De eerste periode startte op 23 januari en liep tot 10 februari. Alleen deelnemers die minimaal één keer de 4Daagse hebben uitgelopen of in de jaren 2005 tot en met 2011 zijn geboren, konden zich toen inschrijven. Tijdens de tweede periode kan iedereen zich inschrijven. De technische problemen op de site. – Foto: Omroep Gelderland