In Mook en Middelaar is van het klantencontactcentrum de balie gewoon open. Het betalen moet per pin gebeuren. De personele bezetting is minder, omdat mensen thuis werken. Gemaakte afspraken gaan tot nu toe door. Behalve de coronacrisis is nu ook de eikenprocessierups in aantocht en heeft met her en der te kampen met het hoge water. Door dat laatste is het grondwater in de regio weer behoorlijk op peil. Burgemeester Gradisen heeft de kinderen in zijn gemeente een persoonlijke brief gestuurd. Deze is te lezen op de website van de gemeente (zie Actueel Nieuws).
De dienstverlening van de gemeente Heumen blijft, zij het in afgeslankte vorm, beschikbaar voor inwoners en bedrijven. Er zijn minder medewerkers inzetbaar. Bellen is vanaf nu de belangrijkste en beste manier om contact op te nemen met de gemeente. De gemeente is elke dag bereikbaar van 8.30 tot 15.00 uur (op vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur) op de gebruikelijke telefoonnummers 14024 en (024) 358 83 00. De wachttijd aan de telefoon kan bij het contact opnemen langer zijn dan u van ons gewend bent. Afspraken voor belangrijke dienstverlening zoals het regelen van rijbewijzen en het aanvragen van paspoorten kunnen online via onze website www.heumen.nl gemaakt worden. Daarnaast vervallen onze inloopspreekuren. Onze balie blijft in ieder geval tot en met 6 april gesloten. In geval van spoed kunt u telefonisch een afspraak regelen. Bestaande afspraken zijn inmiddels afgezegd en vervangen door telefonische afspraken. Indien u gevraagd bent om formulieren of papieren per post aan te leveren, neem dan eerst telefonisch contact op met uw contactpersoon hoe u dat het beste kunt doen. Dit om vertraging te voorkomen.
Voor beide gemeenten geldt: voor actuele informatie kijkt u op de website van uw gemeente.