Veel gemeenten in Limburg verwerken het mailcontact op goede wijze en komen snel met een reactie. Dit volgt uit een onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon.
Alle gemeenten met e-mailafhandeling zijn getoetst op de aanwezigheid van e-mailadressen en contactformulieren op de website, ontvangstbevestigingen, reactietijd en het verplicht laten delen van persoonlijke gegevens. Uit het onderzoek volgt dat in Limburg bovengemiddeld vaak op tijd gereageerd op een eenvoudige vraag per mail. 81% van de gemeenten reageert binnen twee werkdagen. In de provincies Utrecht, Groningen en Overijssel werd gemiddeld beter gescoord. Het aantal gemeenten in Limburg die na drie weken nog steeds niet hebben geantwoord, ligt met 3%lager dan het landelijk gemiddelde van 13%. Dit betrof slechts 1 gemeente. Hiermee behoort Limburg, samen met Groningen en Overijssel, tot de drie provincies met de meest efficiënte mailafhandeling. Alle uitkomsten van het onderzoek zijn HIER te vinden.